zdrave

Ако сте с наднормено тегло , най-вероятно сте мислили по върпоса да свалите няколко килограма. Също така, повечето килограми могат да доведат до редица здравословни проблеми. Диабетът е едно от тези заболявания, който могат да засегнат редица органи и да затруднят някои функции на организма. Риска за сърдечни заболявания , инсулт , високо кръвно налягане , рак и диабет значително се увеличава. Наднорменото тегло натоварва тялото ви във всяко едно направлевление.

Значението на диетата
Лесно е да се говори за загуба на тегло. Но да го направите и да го задържите може да бъде трудно. Свазването на хранителен хранителен режим е от особена важност при наличието на диабет.
Когато става въпрос за храна, твърде много хора нямат представа какво е добро, какво е лошо и какво е прекалено много.

 

Какво да ядем
Американската Асоциация по Диабет има някои предложения за “най-добър хранителен режим”, които са полезни за всички, диабетици, а и не само. Ето ги и техните препоръки за здравословно и балансирано меню:
Повече зеленчуци , особено такива, които не са скорбялни (без картофи, царевица или грах).
Пълнозърнести храни. Ако обичате да похапвате хляб, то нека бъде пшеничен хляб с рафинирани зърна и брашно.
Не местни протеини.Препоръчително е приема на риба да бъде два пъти седмично.
Свежи сезонни плодове

Разбира се, както винаги, всичко е относително и зависи до организма на човек. Направете хранителния си режим спрямо препоръките и се постарайте максимално дълго време да я спазвате. В началото ще се чувствате ограничени в свободата си да избирате храна, но с течение на времето това ще ви стане навик.
Несъмнено допълнителната физическа активност доста би помогнала в борбата с наднорменото тегло.
Дори и да нямате излишни килограми и да не сте застрашени от появата на диабет, то профилактиката е най – добрата превенция и никога не е излишна.

Източник: http://pentagram2012.com/

comments (0)

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>