burger

Всички спокойно можем да се ангажираме с трансформацията на планетата в по-добро място за живот, правейки някои промени в собственото ни хранително меню.

  1. Консумирайте много плодове и зеленчуци

Те са полезни за здравето и повечето не влияят фатално върху околната среда.

  1. Яжте местни храни

Отглежданите на местно ниво храни могат да бъдат отличен избор, тъй като са свежи и не са загубили своите полезни свойства от дълго съхранение и транспортиране.

  1. Избягвайте да ядете повече от необходимото, особено лакомства

Консумацията само на храна, от която имаме нужда, помага да останем здрави и да не наддаване на тегло.

  1. Заменете животински протеини с растителни

Храненето с растителна диета също е полезно за здравето: растителната храна осигурява повече фибри и има по-ниско съдържание на наситени мазнини, като и двете могат да допринесат за незначителен  риск  от сърдечни заболявания. За месоядните е добре да ограничат  консумацията на месо до 1-2 пъти седмично. Няма как да устоим на изкушенията на „Ключето“, което предлага уникални бургери Варна.

  1. Пълнозърнести храни

Нерафинираните зърнени култури са полезни за здравето, намалявайки риска от сърдечно-съдови заболявания, диабет тип 2 и наднормено тегло.

  1. Изберете морски дарове

Рибата набавя омега-3 мастни киселини, които помагат за доброто зрение, мозъчна функция и здраво сърце. Консумирайте риба и морски дарове 1-2 пъти седмично.

  1. Яжте млечни продукти умерено

Млечните продукти са важен източник на протеини, калций и основни аминокиселини и са свързани с намален риск от някои хронични заболявания, метаболитен синдром, високо кръвно налягане, инсулт, рак на червата и диабет тип 2.

  1. Избягвайте ненужните опаковки

Опаковките на храни, особено когато са изработени от нерециклируеми материали,  имат пагубно въздействие върху околната среда. Добре е да изберем биоразградими и рециклируеми материали.

  1. Пийте чешмяна вода

Вместо да купуваме бутилирана вода, можем да напълним повторно бутилката с вода от чешмата толкова пъти, колкото искаме.

comments (0)

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>